SEC PRO ATS & OBD

 

SEC PRO to najnowszy i jednocześnie najbardziej zaawansowany produkt w ofercie firmy LECHO. SEC PRO został zaprojektowany dla użytkowników ceniących sobie innowacyjne, zaawansowane rozwiązania techniczne oraz prostotę montażu. SEC PRO jest sterownikiem przeznaczonym do samochodów o liczbie cylindrów od trzech do ośmiu. W przeciwieństwie do tańszego SEC ECO w produkcie SEC PRO zastosowaliśmy dwa systemy automatycznej kalibracji: OBD-II oraz nasz autorski ATS. System OBD-II na podstawie korekt krótko i długoterminowych reguluje skład mieszanki paliwowo-powietrznej. System ten działa na zasadzie stałej komunikacji z samochodowym systemem OBD-II, regulując sterownik SEC PRO w trybie rzeczywistym. Komunikacja sterownika SEC PRO z samochodowym systemem OBD-II odbywa się przy pomocy oddzielnego modułu OBD PRO. Zastosowany moduł OBD PRO łączy się ze wszystkimi dostępnymi na rynku protokołami OBD-II. W podstawowej wersji SEC PRO jest wyposażony tylko w system ATS, moduł OBD PRO jest dostępny jako oddzielny produkt - OBD PRO.

System ATS pracuje w podobny sposób jak OBD-II. W trybie ciągłym dobiera skład mieszanki paliwowo-powietrznej, lecz nie pobiera sygnałów z komputera samochodowego, ale przetwarza je samodzielnie na podstawie odczytów parametrów pracy silnika takich jak czas wtrysku oraz podciśnienie kolektora ssącego. Główną zaletą systemu ATS jest możliwość zastosowania go w prawie każdym samochodzie, bez znaczenia jaki jest jego rok produkcji (co jest ważne przy OBD). Silniki nie posiadające podciśnienia (np. BMW Valvetronic) nie stanowią również problemu dla SEC PRO, jest w stanie doskonale sobie z tym poradzić, gdyż oprócz rozbudowanej automatyki posiada on też możliwość manualnej kalibracji.

Produkt ten współpracuje z każdym rodzajem sensora poziomu gazu dzięki możliwości ręcznego ustawienia progów wyświetlania poziomu gazu na przełączniku, posiada duży wybór zdefiniowanych ustawień dla najpopularniejszych typów sensora poziomu gazu. Dużą zaletą jest tu integracja sygnalizatora dźwiękowego w przełączniku benzyna-gaz. Specjalnie do SEC PRO powstał nowy, przejrzysty i intuicyjny program diagnostyczny, obsługujący także znany już na rynku system SEC ECO. Posiada on bardzo rozbudowane funkcje zaawansowanej kalibracji, których często brakuje w produktach konkurencji. Program stworzony został jednak w taki sposób, że początkujący montażysta bez kłopotu sobie z nim poradzi, a doświadczony instalator doceni możliwość bardzo dokładnego ręcznego ustawienia parametrów sterownika. Dodaliśmy tu funkcję współpracy z systemem lubryfikacji zaworów. Jeśli w aucie jest zamontowany będzie elektroniczny system lubryfikacji zaworów, nie ma potrzeby instalowania dodatkowych programów. Dozowanie płynu będzie można ustawić bezpośrednio z poziomu programu diagnostycznego SEC PRO. Wprowadziliśmy tu także funkcję maksymalnego czasu wtrysku, co jest bardzo ważne dla samochodów w których przeprowadzony był tzw. chip tuning, w rezultacie powodując przechodzenie wtryskiwaczy benzynowych w tryb pełnego otwarcia przy wyższych obrotach silnika. Zminimalizowaliśmy ilość połączeń lutowanych dzięki zastosowaniu wtyczek w wiązce elektrycznej. Sterownik SEC PRO posiada samodzielną możliwość zmiany firmware sterownika SEC PRO bezpośrednio z programu diagnostycznego. W SEC PRO zastosowaliśmy wejście obrotów z regulowanym poziomem napięcia, pozwoli to uniknąć problemów z odczytem obrotów silnika. Jest to prawdopodobnie jeden z najbardziej zaawansowanych systemów gazowych dostępnych na rynku.

 

 

 

Informacje Techniczne

SEC PRO

Zakres pracy temperatur

-40°C +125°C

Zakres napięcia zasilającego

10V – 16V DC

Minimalna rezystancja wtryskiwacza gazowego

1,25 Ω

Maksymalny prąd znamionowy

1A – 10A

(w zależności od zastosowanego wtryskiwacza)

Prąd w stanie czuwania

Poniżej 1mA

Pomiar ciśnienia gazu

Czujnik UCC-1

Pomiar ciśnienia i podciśnienia w układzie

Pomiar temperatury gazu

Czujnik UCC-1 Δ=0.5%

Pomiar temperatury reduktora

Czujnik Mitsubishi Δ=0.5% temp.sensor

Komunikacja

Interface diagnostyczny

Opcjonalnie interface OBD

Pomiar sygnałów analogowych

Zakres sygnałów od 0V do 16V

Próbkowanie 12bits 100kHz

Odczyt wtryskiwaczy benzynowych

Obsługa wtryskiwaczy sterowanych

oraz +

Rezystancja wewnętrznego emulatora

100Ω +/- 10%

Możliwość zamówienia wersji z inną rezystancją

Obsługiwane typy instalacji

LPG / CNG

Obsługiwane systemy wtrysku

Pełna sekwencja/ Półgrupa/ Fullgrupa

Opcje specjalne

Obsługa rozcięcia pompy paliwa

Obsługa systemu flashlube

 




Inne produkty z tej kategorii

Copyright by LECHO ELEKTRONIKA AUTOGAZ. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt i wykonanie : AliusMedia